Výchovný program
Děti potřebují lásku, respekt a hranice, ve kterých se mohou bezpečně pohybovat.
Pracujeme s dětmi podle Plánu výchovy a péče (k nahlédnutí ve školce). S dětmi mladšími tří let pracujeme dle redukovaného Plánu výchovy a péče, přizpůsobenému jejich možnostem a psychomotorickému vývoji. Konkrétní vzdělávací nabídka je soustředěna do integrovaných bloků, která úzce souvisí s děním ve školce. Tvoříme přirozené prostředí, kdy se mladší učí a starší pomáhají.
Při řízených činnostech nebo při ranním cvičení se děti dělí do skupin podle věku. Ve skupinkách se s dětmi pracuje individuálně a přiměřeně k jejich věkovým možnostem. Snažíme se podchytit, v čem je dítě dobré, co ho baví a jeho zájem, nadání či talent dále rozvíjet. Respektujícím způsobem podporujeme dětskou zvídavost, fantazii a sebevědomí. Dopolední program je obohacován o různé výlety a akce související s tématem daného týdne. Účastníme se enviromentálních a preventivních programů.
Denní plán dětské skupiny Watík
- 7.30 – 8.45 Příchod dětí, přivítání, hry dle výběru dětí, individuální práce s dětmi
-
8.45 – 10.00 Ranní kruh, ranní cvičení, hygiena, svačina, skupinová práce s dětmi
-
10.00– 12.00 Pobyt venku, hygiena, oběd
-
12.00 – 12.30 Hygiena, ukládání k odpočinku, poslech čtené pohádky, vyprávění, ukolébavka, vyzvedávání dětí
-
12.30 – 14.30 Polední klid , klidné hry a činnosti
-
14.30 – 15.00 Hygiena, svačina
-
15.00 – 17.30 Kroužky, hry dle vlastního výběru, zájmová činnost, individuální práce s dětmi, vyzvedávání dětí
Spolupráce s rodinou
Spolupráce s rodinou je pro nás důležitá. Chceme se opírat o aktivní spoluúčast rodiny, proto vítáme veškeré náměty, připomínky, pomoc od rodičů. Usilujeme o oboustrannou a otevřenou komunikaci a spolupráci. Pravidelně realizujeme pravidelná setkávání a společné tvoření.
V rámci zlepšování kvality péče a spolupráce s rodinou každoročně vyhodnocujeme Dotazníky spokojenosti pro rodiče.
V rámci adaptací dětí i v průběhu jejich docházky paní ředitelka umožňuje absolvovat zákonným zástupcům individuální konzultace nad dosavadními znalostmi a dovednostmi. Na schůzce je zohledňována pedagogická diagnostika.